către Executiv, ce prevede cumpărarea terenului, va trece de parlament, până în toamnă vor începe primele exproprieri.O afacere de cel puţin 10 euro/metru pătrat, aşa sună oferta de către Executiv, ce prevede cumpărarea terenului, va trece de parlament, până în toamnă vor începe primele exproprieri.
O afacere de cel puţin 10 euro/metru pătrat, aşa sună oferta de negociere din partea statului, în calitate de expropriator şi care s-ar putea lăsa cu procese. Preţul maxim în zonă ajunge la 100 euro/mp, pentru un teren dotat cu utilităţi şi lipit de DN1. Autorităţile spun că raţiunea dezvoltării aeroportului este justificată de creşterea pe termen lung a traficului aerian până la 6 milioane de pasageri pe an.
"Există instanţă pentru cine nu pleacă de bunăvoie"
Modernizarea infrastructurii va costa statul mult mai mult decât s-a prevăzut în calculul iniţial. Programul strategic de dezvoltare a AIHC, care presupune investiţii de aproximativ 450 milioane euro până în 2010, mai adaugă la factura totală şi sumele pe care statul le va plăti pentru cumpărarea suprafeţei de 600 hectare, necesare extinderii. Terenul este cuprins între cele două piste şi în zona de nord-est a platformei aeroportuare. Din start, ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre, ia în calcul varianta mai puţin liniştită a negocierii. "Vom negocia cu proprietarii pentru exproprierea de terenuri pentru utilitate publică. Dacă nu vor să plece de bunăvoie, există instanţă de judecată", a declarat, ieri, ministrul Dobre. În privinţa unei eventuale înţelegeri, nu vor exista schimburi de terenuri în altă parte, a mai precizat oficialul. În cazul în care proprietarul refuză oferta primită şi hotărăşte să dea statul în judecată, instanţa poate stabili sume mai mari. Demersul necesită timp şi bani, însă proiectul continuă, fiind vorba despre cazuri de utilitate publică.
Preţ