Anul acesta vor incepe lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta, pentru care se vor cheltui circa 665 milioane de euro. Realizarea acestui tronson este importanta pentru ca face parte din Coridorul IV paneuropean, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre.
Cu o lungime de 225 km, linia Bucuresti-Constanta va fi impartita in doua sectiuni. Lucrarile la primul segment, Bucuresti Nord - Baneasa si Fetesti - Constanta, au o valoare totala de 356,3 milioane de euro. Din aceasta suma, 183 milioane de euro provin de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (JBIC), iar 173,3 milioane de euro reprezinta fonduri alocate de Guvern. Realizarea celui de-al doilea tronson, Baneasa-Fundulea-Fetesti, va costa aproape 309 milioane de euro, din care 231,7 milioane de euro sunt fonduri acordate prin Programul ISPA si 77,3 milioane euro, fonduri guvernamentale. Termenul de finalizare a lucrarilor este anul 2009. Dupa reabilitare, trenurile vor putea circula pe relatia Bucuresti - Constanta cu viteze de 160 km la ora si, pe unele sectiuni, cu 200 km la ora. In prezent, infrastructura feroviara si ramele permit viteze de cel mult 140 km la ora.
"Licitatiile pentru executarea acestor lucrari au fost derulate la nivel international.
Au fost semnate deja si contractele, iar de anul acesta se vor desfasura lucrarile efective, contractate. Fiecare dintre sectiuni s-a impartit in cinci loturi. In cadrul lucrarii, o parte importanta o reprezinta podurile si podetele, unele avand deja durata de viata depasita. De asemenea, va fi necesara reabilitarea statiilor de cale ferata, a cladirilor aferente", a declarat ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.
Exproprieri pe 500.000 mp
Pentru derularea proiectului, ministrul Transporturilor a afirmat ca este necesara exproprie