S-a nascut din Locomotiva, Expresul, Unirea, Vagonul, Tractiunea, Caminul CFR Brasov, Caminul Feroviarilor din Târgu Mures, Miscarea CFR Galati. Din contopirea acestora a luat viata „Expresul CFR “, ultimul tren pentru persoanele nevoiase si cu pensii mici... In fiecare zi, câte un pensionar se pierde printre blocurile din preajma garii. Cu mers anchilozat, ocoleste nesigur baltile si gunoaiele ori aurolacii rasariti de te miri unde. Nu se abate insa din drum. Coteste stânga, dreapta. Intra in curte, fara sa incerce macar a descifra prin lentilele unsuroase indicatorul lipit pe zid. Inainteaza spre bezna garajului fara teama. Pe dibuite, scapa de santul de scurgere ori de vreun alt obstacol uitat de mecanici pe cimentul patat de ulei. Si gaseste usa - scobita atât de strâmt in perete, ca nici vederea unui copil de sapte ani n-ar putea s-o ghiceasca. Triumfator, strângând intre degetele osoase carnetelul indoit la colturi, pensionarul intra in incapere. A ajuns la timp sa-si achite cotizatia pentru ajutorul de deces! 110 ani de la atestare Asociatia pentru Ajutor de Deces si Casa de Ajutor Reciproc (AAD-CAR), „Expresul CFR“ al pensionarilor si salariatilor din transporturi, comunicatii si alte sectoare ale economiei, este atestata documentar din anul 1896 si a rezultat din unirea fostelor Societati de Ajutor Reciproc: Locomotiva, Expresul, Unirea, Vagonul, Tractiunea, Caminul CFR Brasov, Caminul Feroviarilor din Târgu Mures, Miscarea CFR Galati. Detinând personalitate juridica inca din 1924, conceputa in sistem centralizat - cu sediul la Bucuresti - asociatia are doua sectiuni: Ajutoare de Deces si Casa de Ajutor Reciproc. Obiectivul ei, asa cum precizeaza Constantin Iacob, presedintele filialei din Craiova, il constituie „acordarea de ajutoare de deces, imprumuturi rambursabile cu dobânda mica si ajutoare sociale pentru persoanele nevoiase si cu pensii mici“. „Sunte