Inca de la prima sa aparitie in competitii, noul Audi R10 TDI scrie istoria motorsportului: Dindo Capello (Italia), Tom Kristensen (Danemarca) si Allan McNish (Scotia) au castigat cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), astfel ca au adus prima victorie pentru o masina sport cu motor Diesel. Gratie celui de-al patrulea succes in cea mai prestigioasa cursa de anduranta din America, Tom Kristensen a devenit pilotul cu cele mai multe victorii in intrecerea desfasurata pe circuitul din Florida, adaugandu-si un alt record pe langa cele sapte titluri obtinute in cursa de 24 ore de la Le Mans.
Umiditate mare, 30°C la umbra, si o temperatura a asfaltului ce a atins 43°C au ingreunat conditiile de desfasurare, pista din Florida fiind cunoscuta ca una dintre cele mai provocatoare pentru piloti si pentru masini. Allan McNish a demonstrat potentialul motorului V12 TDI, ce dezvolta 650 CP, prin stabilirea unui nou record al circuitului in calificari. Intrucat radiatorul a fost inlocuit dupa sesiunea warm-up din cursul diminetii, Dindo Capello a fost obligat sa ia startul, la volanul prototipului R10 TDI cu numarul 2, de pe linia standurilor, astfel ca si-a inceput cursa de la coada plutonului.
De pe locul 35 - ultimul - pana pe pozitia a doua
Capello a avut nevoie de numai o jumatate de ora pentru a ajunge de pe locul 35 - ultimul - pana pe pozitia a doua, chiar in spatele celei de-a doua masini a echipei Audi Sport North America, condusa de Frank Biela. Imediat dupa scurgerea primelor doua ore, italianul a preluat conducerea, pozitie pe care masina Audi R10 TDI cu numarul 2 a mentinut-o pana la final. Numai schimbarea filtrului de carburant si doua "nuci" de fixare a rotilor, care se slabisera, au cauzat opriri neprogramate la standuri.
Prototipul Audi R10 TDI cu numarul 1, cel care a detinut primul loc in primele doua ore, nu a reusit sa termin