în exclusivitate pentru cotidianul Adevărul.
Autostrada care străbate o parte din nord-estul regiunii Banat, parte a Coridorului IV paneuropean, va avea câte două benzi pe fiecare sens de circulaţie şi câte o bandă de rezervă. La întâlnirea de săptămâna viitoare vor participa alături de reprezentanţii CAN şi cei ai proiectantului şi beneficiarului, urmând să se stabilească pentru care din variante se va acorda certificatul de urbanism, iar ulterior, autorizaţia de construcţie. "Deocamdată, guvernul nu a stabilit dacă forma de plată a suprafeţelor de teren care vor fi ocupate de autostradă va rezulta din negociere directă cu fiecare proprietar de teren în parte sau va fi vorba de expropriere", a mai spus preşedintele CJ Timiş. El a precizat că în zonele viitorului traseu al autostrăzii nu s-a înregistrat o efervescenţă semnificativă în ceea ce priveşte tranzacţiile cu terenuri.
Piaţa imobiliară, în expectativă
Piaţa imobiliară este, deocamdată, în expectativă, pentru că nu se ştie încă ce metodă de despăgubire va adopta guvernul. Persoanele fizice sau juridice care au achiziţionat recent diferite suprafeţe de teren pe posibilul amplasament al autostrăzii şi realizează construcţii în zonă au semnat o declaraţie prin care nu se vor opune în niciun fel cedării, contra cost, a unei părţi din teren pentru realizarea noii şosele, către Uniunea Europeană. Tranzacţiile cu terenuri între localităţile timişene Dumbrăviţa-Giarmata şi Pişchia, pe unde au fost trasate cele trei variante ale autostrăzii Bucureşti-Nădlac, s-au încheiat cu preţuri cuprinse între 5 şi 12 euro/metrul pătrat, dar în ultimele săptămâni nu s-au mai înregistrat vânzări semnificative, sau creşteri de preţuri.