Companiile aeriene din 220 de tari, monitorizate de SITA, ale caror studii de trafic indica anual circa 2 miliarde de pasageri, pierd in mod constant aproape 3 miliarde de dolari din cauza bagajelor ratacite sau distruse. SITA, cel mai mare provider de solutii IT si servicii de comunicatii pentru transportatorii aerieni si firmele conexe, a dat publicitatii, in premiera, numarul de bagaje pierdute si furate care se apropie de 30 de milioane, anual, dupa ce anul trecut au fost pierdute 13,66 bagaje la mia de pasageri.
Anul trecut, cei care au pierdut cele mai multe bagaje au fost europenii, urmati de americani, iar ponderea cea mai mare in pierderea acestora a avut-o in proportie de 61% gestionarea eronata a transferului acestora, urmata de neincarcarea in aeronave a bagajelor, cu 15%, si de marcarea gresita a gentilor de voiaj, cu 9%.
Potrivit SITA, extinderea utilizarii sistemelor de identificare a bagajelor, folosite in prezent pe plan mondial in peste 30 de aeroporturi, a determinat reducerea intervalului de returnare a gentilor de voiaj, in medie, la 1,3 zile, cifra care nu este imbucuratoare, avand in vedere faptul ca fidelizarea clientilor fata de o anumita companie aeriana depinde, in mare masura, si de modul in care le sunt transportate bagajele, dupa cum subliniaza analistii. "Transferarea activitatilor aeroporturilor catre mari centre face ca problemele intalnite la o linie de transport sa se extinda rapid si la celelalte", se arata in comunicatul SITA.
Conform Consiliului international al aeroporturilor, numarul de pasageri ai companiilor de transport aerian a crescut, in 2005, cu 5,5%, la patru miliarde de persoane.
Manevrarea defectuoasa, principala cauza
Raportul anual al SITA subliniaza faptul ca manevrarea defectuoasa a bagajelor este o problema care se acutizeaza, pe ambele parti ale Atlanticului, din cauza