Campionatul Mondial de fotbal din Germania va aduce cinci miliarde in plus la PIB-ul tarii. La meciuri vor veni 1 milion de turisti straini ce vor cheltui 150-200 de euro pe zi, apreciaza Standard & Poor's
Fotbalul este un sport in care 22 de barbati alearga dupa o minge si in care castiga intotdeauna nemtii, spunea fostul mare fotbalist englez Gary Lineker. Pe plan fotbalistic nu se mai intampla intotdeauna asa (dupa cum a demonstrat Rapid Bucuresti), insa economia germana va castiga foarte mult de pe urma Cupei Mondiale ce va avea loc in aceasta vara in Germania.
Potrivit unui studiu realizat de agentia de rating Standard & Poor's, Produsul Intern Brut al Germaniei va creste in acest an in care va organiza Campionatul Mondial de fotbal cu 1,6 la suta, iar piata de retail va inregistra o crestere de 2,2 miliarde de euro.
Cu mai putin de trei luni inainte de startul turneului final, conducatorii fotbalului german sunt foarte dezamagiti de slaba performanta a nationalei lor de fotbal.
Dar, indiferent de ce va face reprezentativa de fotbal, sectorul productiei de bunuri, vanzarile si turismul vor "marca" puncte importante din gazduirea Cupei Mondiale.
Vanzarile vor fi accelerate de mana larga a celor 3,5 milioane de suporteri asteptati la meciurile din Germania, dintre care un milion vor veni din strainatate, la care se adauga si vanzarile suplimentare facute catre nemtii care vad meciurile de acasa.
Va ridica pofta de consum
Desi castigurile companiilor vor fi prea mici pentru a afecta ratingurile de credit, evenimentul va face o impresie pozitiva asupra intreprinderilor germane, in special asupra industriei hoteliere si producatorilor si vanzatorilor de televizoare, se asteapta Standard & Poor's. De asemenea, turneul va aduce si beneficii pe termen lung prin incurajarea sentimentului de consum.