În aceste zile, la Consiliile Judeţene Braşov, Prahova şi Ilfov au fost reactivate avizele necesare construirii autostrăzii Braşov – Bucureşti, fiind emise, totodată, şi noile Certificate de urbanism, de către toate primăriile localităţilor pe unde va trece autostrada. În judeţul Braşov, autostrada are următorul traseu: Predeal – Valea Râşnoavei – Codlea. „Din câte am aflat până acum, intenţia este ca lucrările să înceapă în toamna acestui an, iar termenul de finalizare este anul 2009. Dar acest lucru numai în cazul în care proiectul tehnic nu va mai suferi modificări”, ne-a declarat arhitectul şef al judeţului Braşov, Mihai Sârbu (foto). Întreaga autostradă Braşov - Bucureşti, care va avea aproximativ 140 de kilometri lungime, va fi realizată, din câte se pare, de trei antreprenori: Vinchi, Strabach şi H Rom. Astfel, în medie, fiecare va realiza aproximativ 50 de kilometri fiecare, fiind vorba de tronsoanele Bucureşti – Comarnic, Comarnic – Azuga şi Azuga – Codlea.
Pe tronsonul Predeal – Râşnov – Ghimbav - Codlea – Cristian vor fi 27 de poduri
Pe tronsonul Comarnic – Predeal, autostrada va fi construită pe o mulţime de poduri, doar în judeţul Braşov fiind prevăzute în plan 27. Mai precis, pe teritoriul localităţii Predeal vor fi construite 24 de poduri şi patru intersecţii denivelate. Pe teritoriul oraşului Râşnov vor fi 11 intersecţii denivelate, un pod viaduct şi un pasaj peste calea ferată, în Ghimbav vor fi realizate patru intersecţii denivelate, un pod şi trei noduri rutiere, iar în Codlea vor exista două intersecţii denivelate şi un pod. Pe teritoriul comunei Cristian vor exista nouă intersecţii denivelate şi un pasaj peste calea ferată.
Din Bucureşti, autostrada porneşte dintr-o nouă şosea
de centură
Partea de autostradă care va porni din Bucureşti va fi legată la o şosea ocolitoare mai mare decât cea actuală, ca