Pe 1 martie 2006, a avut loc la Colegiul "Noua Europă" al doilea Forum Volvo - Dilema veche, cu tema "Cultura corporatistă - examenul de maturitate al capitalismului românesc". Au participat reprezentanţi ai mediilor de afaceri, ai lumii academice şi culturale, ai organizaţiilor non-guvernamentale.
Andrei Pleşu: În aceste zile, subiectul nostru pare a avea un aer provocator: capitalismul românesc dă tot felul de examene de maturitate, le pică şi se prezintă euforic la sesiunea următoare, ca şi cum totul ar putea fi reluat. Problema culturii corporatiste este abordată tot mai apăsat şi de Comisia Europeană, în ultima vreme. Dacă înţeleg bine despre ce este vorba, ea se referă la cîteva întrebări decisive pentru o atmosferă de afaceri sănătoasă: avem valori comune? Diversele firme şi instituţii prezente în lumea afacerilor au interese comune, dincolo de ceea ce este limbajul specific al fiecăreia? În ce măsură se poate depăşi, în mod raţional, aspectul de Babilon pe care, în prima ei etapă, lumea afacerilor o aduce într-o ţară încă nepregătită să asume acestă diversitate? Ce tip de responsabilitate se poate naşte într-o asemenea lume?
Lavinia Huidan: Cred că ar fi bine să încercăm să răspundem la întrebarea dacă poţi face afaceri în România respectînd principiile etice. Eu provin dintr-o lume în care am aflat că o promisiune trebuie respectată, în care valoarea mea înseamnă respectul pentru calitate, pentru diversitatea oamenilor din jur. Sînt valori cu care eram echipată încă din 1990, cînd am avut curajul să încep o activitate pe cont propriu. Avusesem ocazia să cunosc şi alte lumi, ceea ce a fost fundamental pentru mine. Nu mi-am schimbat profesiunea după Revoluţie, n-am făcut decît să calibrez ceea ce ştiam pe un management adaptat tranziţiei noastre, dar şi evoluţiei europene în general. Am învăţat şi m-am adaptat în fiecare zi. Avînd aceste valor