Consumul de bere în România în 2005 a depăşit aşteptările celor mai optimişti producători din domeniu: 15,2 milioane hectolitri. Asta înseamnă că, dacă am pune cap la cap sticlele de bere băute de români anul trecut, s-ar face un şir de două ori mai lung decât distanţa dintre Pământ şi Lună, anunţă Asociaţia "Berarii României". Membrii asociaţiei – Brau Union România, Interbrew România, United Romanian Breweries Bereprod România şi Ursus Breweries – se mândresc cu o creştere a vânzărilor şi a consumului de bere de 7,4% în 2005, mult peste creşterea medie a pieţei (4,7%). În schimb, în trimestrul III din 2005, creşterea a fost de 6,7%. Cu toate acestea, media consumului de bere pe cap de locuitor în România este încă sub media celorlalte ţări europene. Consumul de bere în România a ajuns la aproape 70 litri/cap de locuitor, iar media europeană oscilează în jurul valorii de 80 litri, campioana absolută fiind Cehia, cu peste 160 litri/cap de locuitor.
În ceea ce priveşte preferinţele românilor pentru modalităţile de ambalare, situaţia la finele lui 2005 marchează continuarea ofensivei PET-ului, ajungând la 31,4%, ceea ce semnalează o creştere de 43,5% faţă de anul 2004. (C.A.)
Consumul de bere în România în 2005 a depăşit aşteptările celor mai optimişti producători din domeniu: 15,2 milioane hectolitri. Asta înseamnă că, dacă am pune cap la cap sticlele de bere băute de români anul trecut, s-ar face un şir de două ori mai lung decât distanţa dintre Pământ şi Lună, anunţă Asociaţia "Berarii României". Membrii asociaţiei – Brau Union România, Interbrew România, United Romanian Breweries Bereprod România şi Ursus Breweries – se mândresc cu o creştere a vânzărilor şi a consumului de bere de 7,4% în 2005, mult peste creşterea medie a pieţei (4,7%). În schimb, în trimestrul III din 2005, creşterea a fost de 6,7%. Cu toate acestea, media consumului de bere pe c