Oferte cu zeci de minute gratis, pachete care includ servicii de Internet si de televiziune prin cablu, investitii masive in modernizarea retelelor si acuze intre competitori, toate constituie fatade ale unei piete estimate la cateva sute de milioane de euro anual
Anul 2003 a reprezentat un punct de cotitura pentru istoria telefoniei fixe in Romania. Piata s-a liberalizat iar Romtelecom, operatorul national de telefonie fixa, si-a pierdut pozitia de monopol pe care il detinea. Chiar daca Romtelecom ramane liderul incontestabil al pietei, sumele investite in promovare de competitorii sai si ofertele promotionale tentate arata ca acestia doresc sa muste cat mai mult din piata.
Astfel, operatorii alternativi (RCS&RDS si Astral UPC fiind principalii jucatori alternativi) si-au marit cota de piata de sase ori anul trecut, numarul abonatilor acestora la finele lui 2005 fiind mai mare de 400.000, potrivit datelor Autoritatatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), remise de Rompres. In prezent, pe piata romaneasca exista 243 de furnizori de telefonie fixa, din care 64 sunt activi, dintre acestia 24 fiind furnizori alternativi care utilizeaza reteaua proprie. Cei mai activi s-au dovedit a fi companiile de televiziune prin cablu, care au lansat oferte triple-play, ce includ televiziune, telefonie fixa si Internet.
Romtelecom, profit de 233 milioane de euro in 2005
Anul trecut a fost un an de impas pentru Romtelecom, deoarece a inregistrat o contraperformanta - scaderea numarului utilizatorilor la mijlocul anului, in pofida unei importante liste de asteptare. Potrivit datelor ANRC, la finele lui 2005 Romtelecom avea cu 38.000 de abonati mai putini decat la inceputul aceluiasi an.
Cu toate acestea, Romtelecom detine circa 90% din piata, avand aproximativ 3,95 milioane de clienti, comparativ cu cei 400.000 de clienti ai operatorilor alte