Croaţia turismul aduce 20% din PIB-ul ţării, în Bulgaria 16%, în Muntenegru 15%, în Polonia şi Ungaria 9%. În clasamentul ponderii investiţiilor de capital în turism şi călătorii, Croaţia turismul aduce 20% din PIB-ul ţării, în Bulgaria 16%, în Muntenegru 15%, în Polonia şi Ungaria 9%. În clasamentul ponderii investiţiilor de capital în turism şi călătorii, România ocupă locul 138, Bulgaria - 56, Muntenegru - 62, Grecia - 70, Polonia - 120. De asemenea, suntem în coada clasamentului privind ponderea cheltuielilor făcute pentru turism; numai 3,9% din consumul personal total, ceea ce ne plasează pe locul 148, mai puţin ca în Bosnia şi Herţegovina (locul 146), Polonia (6,1%, locul 91), Bulgaria (7,5%, locul 74) sau Ungaria (7,7%, locul 72).
Dacă anul trecut s-au pierdut locuri de muncă în turism, pentru 2006 se estimează ca în turism să lucreze 265.000 de persoane, potenţialul de ocupare care ar putea fi atins fiind de aproape 485.000 de locuri de muncă. Principalele recomandări ale specialiştilor de la WTTC sunt: conştientizarea necesităţii dezvoltării turismului, implementarea unui sistem eficient de culegere a datelor statistice şi de analiză a acestora astfel încât să poată fi urmărite în timp efectele unor decizii politice sau de marketing, elaborarea unei strategii pe termen lung care să fie urmată indiferent de schimbările politice şi de miniştri. Preşedintele WTTC, Jean Claude Baumgarten, susţine necesitatea dezvoltării infrastructurii, atât rutiere, dar şi aplicarea unei politici liberalizate în transportul aerian, dezvoltarea aeroporturilor regionale, înfiinţarea unui birou unic pentru investitorii în turism, care să nu fie nevoiţi "să bată la cele 100 de uşi ale guvernului". Probleme pune şi resursa umană, prost plătită şi care vede turismul ca o activitate de ultimă instanţă.
Gripa aviară, subiect supralicitat
Oficialii Autorităţ