Consiliul Local va discuta luni, la propunerea Sindicatului Taximetriştilor, majorarea tarifelor minime la taximetrie de la 4.000 la 9.000 de lei vechi, în timp ce preţul maxim va rămâne acelaşi, de 18.000 de lei vechi. Culmea, hotărârea nu este, mai nou, nici pe placul celor care au propus acest proiect. Sindicaliştii din taximetrie susţin că ei nu au solicitat fixarea unui preţ minim, ci doar ca activitatea să fie făcută legal. Practic, sindicaliştii îi acuză pe proprietarii firmelor de taximetrie de practici anticoncurenţiale şi chiar de faptul că activează ilegal. „Nu ni se pare normal să faci taximetrie cu decont”, spun sindicaliştii. În mare parte, sindicatul este format din şoferi care nu lucrează la firmele de taximetrie.
Ei au angajat o firmă de audit care a efectuat un studiu, mult umflat, după cum au recunoscut şi specialiştii Primăriei Braşov, din care reieşea că preţul pe care ar trebui să îl practice taximetriştii care sunt persoane fizice autorizate ar trebui să fie undeva în jurul a 11.100 de lei vechi pe kilometru, în timp ce firmele ar trebui să aibă un tarif de 13.100 de lei pe kilometru. „Noi am făcut acest studiu ţinând cont de costuri”, ne-a spus unul din sindicalişti care a refuzat să îşi decline identitatea.
Făcând o analogie, preţurile la legume, să spunem, ar putea fi fixate, după „reţeta taximetriştilor”, de agricultorii care au în dotare câte un hectar, iar costurile le sunt ceva mai mari decât la cei care au mii de hectare în administrare.
Legea taximetriei – criticată de Consiliul Concurenţei
Consiliul Concurenţei a decis că este o practică anticoncurenţială aceea a fixării unor limite a preţului serviciului de taximetrie. Cu toate acestea, în România nimeni nu ţine cont de acest lucru. Dovadă stă şi faptul că în încercarea de a forţa mâna Consiliului Local de a aproba această majorare de tarife s-au adus şi li