Un nou concept de vanzare care se bazeaza pe rapiditate face ca tara noastra sa devina un jucator-cheie pe piata produselor de marca.
Zara, Steilmann, Hugo Boss, Pierre Cardin, Benetton, Fashionable sunt doar cateva dintre marcile "made in Romania". Avem cea mai importanta forta de munca din industria europeana a textilelor si trebuie sa mentinem acest lucru, crede creatoarea de moda Irina Schrotter.
Asta in conditiile in care intreaga Uniune Europeana este invadata de importurile masive din China, cel mai important actor din industria mondiala a confectiilor.
"Daca nu vom investi in tehnologie, riscam sa pierdem marii clienti europeni in favoarea unor tari ca Rusia si Ucraina. China nu intra in discutie pentru ca acolo se produc textilele de masa. Insa, asa cum noi am preluat productia de la tari ca Ungaria, Grecia, Portugalia, Polonia, tarile est-europene vin si ne sufla in ceafa sa ne ia clientii", spune Schrotter.
Creatoarea de moda este detinatoarea companiei "Confectii Integrate Moldova" care lucreaza de doi ani, in sistem lohn, pentru doi mari clienti europeni, unul dintre ei fiind Benetton, conform "Capital". Cifra de afaceri a firmei a crescut intr-un an de la 1,5 milioane la 9 milioane de euro.
"Noi credem ca, daca avem mana de lucru calificata, daca punem si tehnologie alaturi, productivitatea va creste. Iar aceasta ne va face sa fim competitivi cel putin inca 7-8 ani", spune Irina Schrotter.
"Confectii Integrate Moldova" livreaza saptamanal in Europa pentru ca ritmul de transmitere al comenzilor trebuie sa fie cat mai rapid. Termenul de livrare a marfii nu trebuie sa depaseasca 3-4 saptamani. Tocmai acest timp relativ scurt tine industria textila din China inca departe de competitia cu Romania.
Irina Schrotter crede ca tara noastra ramane in momentul de fata optiunea ideala pentru marii clienti europeni, chiar dac