Virusul gripei aviare, care actioneaza neasteptat si haotic, da peste cap legile comunicarii in situatii de criza. In Vest, producatorii se concentreaza pe comunicarea referitoare la calitate, lasand autoritatilor aspectele legate de comunicarea sanitara.
In gestionarea crizei de imagine a aviculturii se pot observa trei surse ale campaniilor de comunicare: statul, asociatiile de producatori si comerciantii care incearca sa depaseasca situatia pe speze proprii. In Romania, producatorii au pornit campanii pe cont propriu, sustinand ca statul nu face altceva decat sa le puna bete in roate.
Publicitatea colectiva, o practica foarte des utilizata in Vest, mai ales cand anumite grupari profesionale trebuie sa depaseasca diferite crize de imagine sau de alta natura, s-a dovedit riscanta in gestionarea crizei legate de gripa aviara. La sfarsitul lunii trecute, virusul H5, al gripei aviare, a fost depistat intr-o ferma de curcani din Versailleux.
Aceasta situatie a determinat sindicatul crescatorilor de pasari din Franta sa renunte la proiectul de publicitate colectiva, pentru care guvernul francez deblocase doua milioane de euro.
Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR) a recurs si ea la o campanie de comunicare colectiva, insa numai pe PR. Initial, reprezentantii UCPR au cerut statului alocarea a 15 miliarde lei pentru construirea unei strategii de comunicare care sa salveze comertul cu carne de pasare.
Insa nu au primit niciun ban, asa ca au demarat o campanie de PR, pe banii membrilor. De organizarea si dezvoltarea campaniei s-a ocupat agentia de publicitate Saatchi & Saatchi.
Obiectivele campaniei sunt informarea corecta cu privire la siguranta alimentara a produselor avicole autohtone, prezentarea masurilor de biosecuritate aplicate in fermele avicole, atentionarea consumatorilor cu privir