MindBomb lanseaza... bomba
MindBomb, unul dintre cele mai puternice Ong-uri din tara, devine port-drapel al societatii civile in lupta impotriva companiei miniere Gold Corporation din Rosia Montana. Pe fondul unei campanii publicitare intense, protejata in mod rusinos de Consiliul National al Audiovizualului (Cna), MindBomb trece la contra-ofensiva si lipeste in noaptea de 19-20 martie, 12.000 de afise in diferite orase din tara. Deosebit de inspirate, ele au o grafica sugestiva, insotita de texte percutante si accesibile. Publicul este indemnat direct: "Nu lasa Rosia Montana sa moara. Oamenii sunt mai importanti decat aurul"!. Omul de Aur, titrat "Lingoule", il infatiseaza pe presedintele Traian Basescu, insotit de un citat dintr-o cuvantare tinuta in martie 2004: "Proiectul este o datorie de onoare fata de tara Motilor, impotriva demagogiei si impotriva dorintei unora de a se imbogati". Un sicriu de aur aminteste ca tacerea guvernantilor, dar si a presei, fata de ceea ce se intampla la Rosia Montana e o crima: "Daca taci, se vor distruge: 5 munti, un patrimoniu national unic in lume, 10 biserici, 9 cimitire, 958 de gospodarii (2150 de oameni). Romania are nevoie de ei". Cateva fisicuri de monezi de aur ii spun premierului Tariceanu un lucru stiut: "Coruptia e Mariceanu la Rosia Montana. Biserica si Academia se impotrivesc proiectului. Din 1997, sub pretextul formalitatilor administrative, guvernantii fac o politica murdara. Guvernele trec, spaga ramane". Un butoi cu cianura, pe care scrie, se intelege, "Solutia lui Gabriel", aminteste publicului un adevar simplu, ignorat de Cna si, in primul rand, de jurnalistul carierist Ralu Filip: "Difuzarea, in ziare si la televiziune, a reclamelor pentru Gabriel incalca drepturile oamenilor din Rosia Montana. Nu fi partas la minciuna! Refuza publicitatea la cianura!" In fine, doua inele de logodna, izvorand din ace