Daca nu vor sa dea faliment si sa fie inlocuiti de operatori straini, transportatorii rutieri autohtoni trebuie sa-si regandeasca strategia in cel mai scurt timp. “Numai in Harghita stiu vreo treizeci de firme de transport care au dat faliment sau sunt foarte aproape sa-si inchida portile. Totul se intampla din cauza concurentei neloiale a companiilor straine, care practica preturi de dumping”, spune Laszlo Orban, presedintele Asociatiei Transportatorilor Rutieri d
Daca nu vor sa dea faliment si sa fie inlocuiti de operatori straini, transportatorii rutieri autohtoni trebuie sa-si regandeasca strategia in cel mai scurt timp.
“Numai in Harghita stiu vreo treizeci de firme de transport care au dat faliment sau sunt foarte aproape sa-si inchida portile. Totul se intampla din cauza concurentei neloiale a companiilor straine, care practica preturi de dumping”, spune Laszlo Orban, presedintele Asociatiei Transportatorilor Rutieri din Transilvania (ATRT). El afirma ca acestea au puterea financiara sa suporte din buzunarul propriu pierderile pana cand o buna parte a competitorilor locali vor fi eliminati.
Un rol determinant in aceasta situatie l-au jucat, cred transportatorii romani, autoritatile de la Bucuresti. “Nu exista o strategie pe termen mediu sau lung. Sunt emise norme aberante, iar in negocierile cu celelalte state, oficialii nostri nu stiu sau nu vor sa puna piciorul in prag”, explica Orban.
Un bun exemplu este liberalizarea reciproca a pietelor Romaniei si Ungariei - daca firmele maghiare au primit un numar nelimitat de autorizatii de transport marfuri, cele romanesti beneficiaza doar de 32.000 de permise gratuite. Dupa depasirea acestei limite, un drum dus-intors prin tara vecina este taxat cu circa 500 de euro. Alternativa ramane urcarea