(Foto: )
In cursul zilei de ieri, la sediul SC Decirom SA a avut loc dezbaterea publica de mediu referitoare la investitia „sporirea capacitatii de operare - terminal ciment la danele 47-50, Port Constanta". ".
Proiectul realizat cu fonduri spaniole, care se doreste a fi un concurent serios la ceea ce reprezinta monopolul Lafarge pe piata cimentului, si-a dat ieri insa cu stangul in dreptul.
Ceea ce se presupunea a fi o dezbatere deschisa pentru toti constantenii interesati de cum anume ii va afecta noua constructie din punctul de vedere al sanatatii acestora a fost, de fapt, o discutie cu usile inchise, la care au putut lua parte doar reprezentantii Decirom, fireste, un singur reprezentant al societatii civile, un reprezentant al Primariei Constanta (directorul Ani Merla)
sindicatele si operatori portuari. Motivul pentru care dezbaterea publica a fost de fapt una cu usile inchise este acela ca „ostilitatile" s-au desfasurat la sediul firmei Decirom, in incinta Portului Constanta, unde nu prea ii vine la indemana constanteanului de rand sa se deplaseze.
Iar in aceste conditii, discutiile de la Decirom nu se poate spune ca reprezinta interesele populatiei Constanta, pentru ca, asa cum au atras atentia si au solicitat reprezentantii societatii civile, Primaria Constanta si nu numai, proiectul are nevoie de anumite ajustari. Este vorba despre impactul constructiei asupra zonei, obiectivul fiind de impact major.
De mentionat in acest context ca zona Poarta 6 - Port Constanta, atat in 2004, cat si in 2005, a inregistrat depasiri sistematice ale valorilor maxime admise de pulberi sedimentabile aspirate de populatie.
Tocmai de aceea, ba chiar se poate spune din fericire, cei prezenti la discutii au avut suficienta prezent