Supra şi subterane, unele dotate cu parcări, pasajele vor descongestiona traficul mai mult pe lucrările noi - alte 23 de pasaje supra şi subterane rutiere, unele dotate şi cu parcări, pentru care cheltuielile se ridică la 150 milioane de euro.
Pasajul Basarab a stârnit interesul companiilor străine
Cel mai important este Pasajul Basarab, care a stârnit un imens interes pentru companiile străine şi autohtone. 57 au achiziţionat deja caietele de sarcini. Proiectul costă 178 milioane de euro, iar lucrările vor începe în acest an. Începând din Bd. Al. I. Cuza, pasajul va supratraversa Calea Griviţei, calea ferată, Bd. Dinicu Golescu, Podul Grozăveşti, revenind pe sol pe şos. Grozăveşti. Pipera, Petricani, Andronache, Doamna Ghica, Piaţa Presei, Bd. Magheru, Piaţa Charles de Gaulle sunt doar câteva din zonele în care municipalitatea va investi pentru construirea de pasaje. Pentru altele încă se fac studii de fezabilitate.
Pipera şi Petricani, construite cu bani PHARE
Pasajele Pipera şi Petricani vor fi realizate cu finanţare de la bugetul local al sectorului 2, celelalte trei fiind proiecte municipale. Pasajul Pipera - proiect demarat în cadrul programului PHARE - va fi construit peste calea ferată Bucureşti-Constanţa, la intersecţia cu şoseaua Pipera. Va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe un sens, şi două trotuare de 1,50 metri lăţime, au anunţat reprezentanţii Primăriei Sectorului 2. Calea ferată Bucureşti-Constanţa va fi supratraversată şi de Pasajul Petricani, la intersecţie cu şoseaua Petricani. Planul Urbanistic Zonal (PUZ) prevede realizarea unui pasaj denivelat superior prin care şoseaua Andronache va subtraversa intersecţia cu calea ferată Bucureşti-Constanţa. Sunt prevăzute patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi două trotuare delimitate prin borduri şi parapeţi laterali pentru siguranţa pietonilor.