cu peste o sută pe oră, şoferii grăbiţi către litoral (sau către Bucureşti) fiind mulţumiţi că au condiţii occidentale de trafic. În plus, între oraş - zona locuită - şi carosabilul cu peste o sută pe oră, şoferii grăbiţi către litoral (sau către Bucureşti) fiind mulţumiţi că au condiţii occidentale de trafic. În plus, între oraş - zona locuită - şi carosabilul Autostrăzii e o distanţă apreciabilă, deci, la prima vedere, oraşul nu va avea mare lucru de câştigat. Cunoscătorii sunt însă de altă părere.
Preţurile vor creşte exponenţial
Feteştiul e singurul municipiu pe lângă care va trece, tangenţial, Autostrada Soarelui. Acum, terenurile din centrul oraşului au valori cuprinse între 15 şi 20 euro/mp, iar în sud - zona dintre periferie şi viitoarea autostradă - nu trec de 2 euro/mp. Parcelele relativ mici, aflate aproape integral în proprietate privată, sunt încadrate în categoria terenurilor agricole, situaţie care i-a cam îngrijorat pe marii investitori, obişnuiţi cu suprafeţe de ordinul miilor de hectare. "Un moment important pentru această piaţă a fost când s-au acordat despăgubirile în vederea construcţiei autostrăzii, statul oferind proprietarilor între 1,5 şi 2 euro/mp; de-atunci, preţurile nu au mai evoluat, dar cred că se vor tripla în următorii doi-trei ani", ne-a declarat primarul municipiului Feteşti, Radu Văcăruş.
El apreciază că această zonă va fi un El Dorado pentru investitorii străini, din următoarele motive:
* va fi pusă în valoare apropierea de braţul Borcea al Dunării, pe calea navigabilă urmând să apară şi un port turistic şi comercial;
* în timp, sudul Feteştiului va deveni un nod fluvial-rutier, unde mărfurile aduse pe Canalul Dunăre-Marea Neagră se vor putea transfera în camioane, pentru continuarea transportului pe cale terestră (să nu uităm că Feteştiul este şi un nod feroviar)
* zona Constanţei a