Mesajele scrijelite pe faianta bude-lor publice nu sunt nici pe departe o inventie moderna a pustanilor te-ribilisti. "Cultura de perete" nu doar ca e cu traditie, dar e si in curs de imbunatatire, la nivel de limbaj si mesaj: "metafizica WC-urilor", un fel de legi suburbane ale lui Murphy. "Foaie verde de susai,/ Creste nivelul de trai/ Ca p... dupa f...i." Aceasta strigatura am descoperit-o pe vremea "odioasei dictaturi", scrisa cu pixul pe peretele unui WC public. In ciuda vulgaritatii lor, cuvintele exprimau un adevar social cumplit.
Tot atunci si tot pe usile sau peretii WC-urilor publice erau mazgalite tot felul de distihuri pe care astazi le-am numi sloganuri publicitare: "Ciocolata Veronica/ Face mica gaurica" sau "Ciocolata Postavaru/ Face p... ca si paruâ", sau "Vinul rosu de Segarcea/ Face p...zda harcea-parcea" etc. Gaseai si antireclame: "Apa minerala Hebe/ Face p... ca de bebe" sau "Moarte sigura cu cobra,/ Dar mai sigura cu Mobra" etc. Nici informatiile in versuri despre viata sexuala din caminele studentesti nu lipseau: "In caminul medicinii/ Te poti f... cu strainii", "Din caminul de chimie/ Poti sa iei blenoragie". Era vremea defularilor sociale si sexuale in versuri underground.
METAFIZICA BUDELOR. Cum pe vremea aceea nu exista internetul, iar de tiparit nici nu putea fi vorba, suportul de comunicare era WC-ul, mai exact cele patru laturi ale cabinei. Venea "publicul tinta", rezolva problema, mai citea, se mai informa... Avantajul fata de internet era faptul ca, daca accesarea acestuia nu este obligatorie, cea a WC-ului era, este si va fi. Ceea ce a determinat in zilele noastre, transformarea vespasianelor de lux din localuri in spatii publicitare. Indrazneala acestei initiative ii apartine firmei de publicitate OOOPS Media.
Toate acestea rezuma doar aspectul psiho-social al "metafizicii WC-urilor", daca-mi este permisa for