(Foto: )
In timp ce ardelenii fac foame si fluiera a paguba din cauza problemelor financiare pentru constructia Autostrazii Transilvania, Ministerul Transporturilor aloca nu mai putin de 250 de milioane de euro pentru CFR pentru modernizarea caii ferate Bucuresti – Constanta.
Justificarea sumei alocate de Ministerul Transporturilor pentru CFR, oferita de purtatorul de cuvant al Cailor Ferate Romane, este cel putin stupefianta& "Dumneavoastra nu ati vrea sa ajungeti la mare intr-o ora – o ora jumate?".
Suma de 250 de milioane de euro, bani publici, este destinata reabilitarii unor tronsoane de cale ferata care sa determine garniturile de tren sa circule cu 40 de kilometri pe ora mai repede catre mare.
In vreme ce ardelenii nu au bani sa continue lucrarile la autostrada, Gheorghe Dobre, ministerul Transporturilor, parafeaza acordarea unor sume grase catre CFR pentru ca bucurestenii sa ajunga mai repede la mare.
Ministrul Dobre nu a putut fi contactat timp de doua zile consecutiv, si nici semnatarul contractului din partea CFR Infrastructura, directorul general Traian Preoteasa, pentru a justifica oportunitatea finantarii.
CFR a fost saptamana trecuta beneficiara a doua finantari grase, mai intai o suma de 356,3 milioane de euro pentru reabilitarea tronsoanelor Bucuresti-Nord – Baneasa si Fetesti – Constanta, si in fine o a doua suma, de 308,9 milioane de euro, pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferata Bucuresti Nord –
Baneasa si Fundulea – Fetesti. Guvernul a contribuit la cele doua sume cu un cuantum de 173,3 milioane de euro, respectiv 77,2 milioane de euro, fonduri publice. Cele doua tronsoane de cale ferata sunt finantate preferential din cauza ca fac parte din coridorul IV pan