de clasă B începe să devină o afacere atractivă, spun specialiştii pieţei, cel puţin în Bucureşti. Mirela Raicu, director de marketing în cadrul companiei de consultanţă Esop, ne-a de clasă B începe să devină o afacere atractivă, spun specialiştii pieţei, cel puţin în Bucureşti. Mirela Raicu, director de marketing în cadrul companiei de consultanţă Esop, ne-a declarat că tot mai multe firme au început să solicite asemenea spaţii pentru amenajarea sediilor, în vederea închirierii. "Cererea provine din partea companiilor locale care au câştigat o anumită stabilitate financiară şi au nevoie de un spaţiu mai mare pentru a se desfăşura", explică specialistul de la Esop. Nu în ultimul rând, şi marile companii multinaţionale, care au câştigat deja un renume pe piaţă, sunt în căutare de birouri de clasă B pentru departamentele tehnice ori de relaţii cu clienţii. Asta după ce board-urile firmelor au ocupat spaţii de clasă A, odată cu intrarea lor pe piaţă.
Clasa A costă cu o treime mai mult
La prima vedere, afacerile cu birouri de clasă B par mai puţin rentabile. Expertul în construcţii Liviu Daschievici spune că firmele de construcţii câştigă la fel, indiferent că este vorba despre clasa A sau B. Diferenţa se simte doar în nivelul investiţiei, care este cu 20-30% mai mare în primul caz, pentru amplasamente identice. Există însă şi situaţii speciale, când o clădire de clasa A poate costa chiar cu 50% mai mult, dacă investitorul are gusturi extravagante în materie de amenajări. şi preţul terenului poate dezechilibra valoarea finală, dacă este vorba despre o zonă ultracentrală. Investiţia se recuperează însă ulterior din chirii, care variază între 16-19 euro/mp pentru spaţiile de clasă A, respectiv 12-15 euro/mp pentru clasa B.
Ce înseamnă clasă A şi clasă B
Potrivit standardelor internaţionale, clasa A se defineşte prin suprafaţa to