Migrarea Registrului Comertului catre Camerele de Comert Teritoriale naste dispute aprinse intre cele doua organisme. Acestea au prezentat argumente si contraargumente pentru revenirea Registrului in cadrul Camerelor, respectiv ramanerea acestuia in subordinea Ministerului Justitiei. In momentul de fata, proiectul de lege cu privire la reorganizarea Camerelor de Comert si Industrie din Romania si preluarea Registrului Comertului se afla in discutii la Comisia de Justitie din cadrul Camerei Deputatilor.
"Trecerea Oficiului National al Registrului Comertului in subordinea Camerelor de Comert Teritoriale nu are in acest moment nici o logica din punct de vedere al interesului public, ci doar din punct de vedere al interesului privat", a declarat Costel Popa, director executiv al Asociatiei Pro-Democratia. Totodata, pentru a intari cele spuse de acesta din urma, Eugen Ghiulea, directorul general al Oficiului, ne-a declarat ca Registrul Comertului ar trebui sa-si pastreze actuala forma de organizare mai ales pentru "progresele evidente pe care Registrul le-a inregistrat din 2002, cand acesta a trecut in subordinea Ministerului de Justitie. Pe langa aceasta, actuala forma intruneste toate cerintele Uniunii Europene". Ghiulea sustine, de asemenea, ca Registrul nu ar avea ce sa caute la Camere "pentru ca acestea nu au capacitate administrativa. In plus, aceasta trecere ar fi neconstitutionala. Opinia mea este ca proiectul de lege nu va fi aprobat".
Contraargumente
Pe de alta parte, Nicolae Vasile, vicepresedintele Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, ne-a spus ca mutarea Registrului Comertului la Ministerul Justitiei a fost un abuz. Pe langa aceasta, "in acest moment mediul de afaceri actual este in regres. Omul de afaceri se simte mai bine, are mai multa incredere in sistemul cameral", a explicat Vasile. Un alt argument pen