mare de 65 de ani. Până acum, în afara condiţiei de vârstă, nicio altă restricţie nu a condiţionat eliberarea legitimaţiilor de călătorie. Astfel, de aceste facilităţi beneficiază în prezent peste 15.000 de bătrâni, chiar dacă o mică parte dintre ei au pensii deasupra salariului mediu pe economie. Potrivit reprezentanţilor de la Regia Autonomă de Transport Public (RATP - Iaşi), preţul unui liber pe toate liniile din oraş este de 930.000 de lei vechi. Dacă înmulţim tariful unui liber cu cei aproximativ 15.000 de pensionari ajungem la fabuloasa sumă de 15 miliarde de lei lunar.
Măsură electorală
Potrivit edilului, modificările vor fi făcute în aşa fel încât să se poată bucura de facilităţi şi bătrânii cu vârsta sub 65 de ani, dar dacă au pensii mici. Totodată, vor fi introduse şi restricţii care vizează veniturile beneficiarilor.
Interesant este că hotărârea de acordare a gratuităţilor pentru pensionari a fost luată de Consiliul Local, cu puţin timp înainte de campania electorală din 2004. La momentul respectiv, hotărârea a fost votată de reprezentanţii tuturor partidelor politice din Consiliu. În urma deciziei cel mai mult a avut de suferit RATP, deoarece pe de o parte municipalitatea a comandat gratuităţi, iar pe de altă parte le-a decontat numai la o treime din valoarea lor (300.000 de lei vechi în loc de 930.000 de lei). La momentul actual, RATP a înregistrat datorii la bugetul consolidat de stat de peste 300 miliarde de lei vechi.
"Nouă ne convine să acordăm libere, însă condiţia esenţială este ca Primăria să le deconteze la timp şi la valoarea reală", a precizat Maricel Ghercă, directorul RATP.