mai ieftin decât ar fi achiziţionat o fabrică în Germania. După mine, preţurile sunt puţin exagerate, dar probabil că includ şi paşaportul pentru UE", ne-a declarat Ovidiu Buluc. În mai ieftin decât ar fi achiziţionat o fabrică în Germania. După mine, preţurile sunt puţin exagerate, dar probabil că includ şi paşaportul pentru UE", ne-a declarat Ovidiu Buluc. În condiţiile unei pieţe unice, pentru un producător nu este interesant să aibă capacităţi de producţie în fiecare ţară, o fabrică la Berlin sau la Praga fiind suficiente pentru a acoperi piaţa unică. În plus, pe piaţa europeană există deja un excedent de capacitate de producţie. Totodată, piaţa mondială a medicamentelor se află într-un continuu proces de consolidare.
Piaţa produselor farmaceutice se va dubla în trei ani
Anul trecut, piaţa produselor farmaceutice a fost de 5 miliarde RON, circa 1,3 miliarde de euro. Românii cheltuiesc pe medicamente 60 de euro/an, consumul crescând rapid în ultimii ani. Potenţialul de apreciere a pieţei este uriaş dacă luăm în calcul ceea ce se întâmplă în ţările membre UE. Ovidiu Buluc estimează că în 2-3 ani piaţa românească va ajunge la 2,5 miliade de euro, ceea ce înseamnă un consum de 110 euro/an. Chiar şi aşa, suntem încă departe chiar faţă de unguri, care cheltuiesc dublu, 230 de euro anual. Conform firmei de cercetare de piaţă Cegedim, 75,6% din încasările industriei au fost reprezentate de retail, care a crescut cu 25%, în timp ce segmentul de produse furnizate spitalelor a stagnat. În 2005, liderul pieţei farmaceutice a fost GlaxoSmithKline, cu o cotă de piaţă de 9,1%, urmat de Hoffman la Roche (6,7%), Novartis (6,4%) şi Sanofi-Aventis (6,3%). Dintre producătorii români, Sicomed Bucureşti - achiziţionat anul trecut de compania cehă Zentiva - deţine 4,7% din piaţă, în timp ce Antibiotice Iaşi şi Terapia au fiecare circa 4% din piaţă. În perioada ur