Succesul Bulgariei in turism este considerat surprinzator de catre multi romani. Faptul ca in aceasta tara preturile sint mai mici decit la noi, iar serviciile de calitate, pare destul de greu de explicat. Deciziile autoritatilor de peste Dunare si flerul investitorilor par a fi explicatia succesului.
In vreme ce la noi s-a optat pentru concesionarea proprietatilor, in Bulgaria s-au privatizat hotelurile. Apoi, investitorii bulgari care au cumparat facilitati pe litoral au contactat marii tour-operatori si i-au convins sa investeasca in hotelurile lor.
Acestea au fost modernizate la standardele cerute pe piata internationala. Mai mult, banii primiti de la colosi precum TUI au fost returnati prin pachete turistice la preturi mici.
Astfel, bulgarii au obtinut si bani, si turisti straini. Printre acestia se numara si romani care au inceput sa se orienteze catre litoralul bulgaresc. Diferenta se vede la capitolul incasari din turism in 2004: 505 milioane - Romania, aproape 2,2 miliarde de euro - Bulgaria.
Razboiul turistic cu Bulgaria pare pierdut. Zarurile au fost aruncate in urma cu mai multi ani: in vreme ce la noi hotelurile s-au concesionat, in Bulgaria au fost privatizate.
In prezent, Bulgaria are un avantaj considerabil fata de noi in ceea ce priveste incasarile din turism. Scaderea numarului de turisti care au venit anul trecut pe litoralul romanesc si cresterea spectaculoasa a turistilor romani care au preferat statiunile bulgaresti au atras insa atentia. Cauzele sint multiple. Evident, in primul rind este vorba de management. Totul a inceput insa in urma cu aproximativ 13 ani.
Credit in schimbul turistilor
Desi multi spun ca marii touroperatori, precum TUI, au cumparat proprietati de pe litoralul bulgaresc, operatorii de turism spun ca situatia nu sta asa. "Situatia actuala se exp