Presa este invadata de articole privind vanzarile din ce in ce mai mari ale automobilelor in Romania. Daca insa analizam marcile si modelele cele mai cautate de romani, descoperim o reala apetenta pentru masinile de generatie mai veche, pastrate in fabricatie doar pentru pietele sarace.
Care sunt cele mai cumparate masini in Romania? Renault Clio Symbol, Skoda Octavia Tour, Daewoo Matiz, Opel Astra Classic. Modele care au fost deja innoite de producatori cu generatii mai noi, mai performante, mai moderne.
Strategii companiilor nu le-au scos insa definitiv din fabricatie din-tr-un motiv elementar: exista suficiente piete care absorb aceste masini, in primul rand datorita pretului.
Renault Clio Symbol
Clio este o inventie ce a adus mari incasari firmei Renault. Modelul a fost prezentat pentru prima data in toamna lui '90, la Salonul Auto de la Paris, si a intrat in vanzare in scurta vreme, mai intai in Franta, apoi in restul Europei. Clio inlocuia atunci un alt model de succes, Renault 5, pastrat si el o vreme in fabricatie (pana in 1996).
In 1991 a castigat titlul de "Masina Anului" in Europa si a devenit unul dintre cele mai vandute autoturisme de pe continent.
Modelul de import care a avut cel mai mare succes din Romania, Clio II, a fost lansat in 1998, adica acum 8 ani. Caracteristicile principale ale noii generatii erau un design modificat radical, dar si materiale noi, destinate sa reduca greutatea si costurile masinii. Motoarele originale erau de 1.2 l, 1.4 l si 1.6 l, pe benzina, si 1.9 l diesel.
In 1999 a aparut si primul 1.6 l, 16 V, sportiv, in timp ce vechile motoare au fost upgradate. In acelasi an a fost prezentat si Clio RenaultSport, cu un motor de 2.0l, 16 v, 172 CP, ridicat apoi la 182 CP, dar si varianta 3.0 l, V6, 254 CP.
Operatiunea de facelift a lui Clio II s-a