(Foto: )
Drumul spre scaldat al miticilor a inghitit pana acum aproape 300 milioane de euro * Romania a platit pentru magistrala de cale ferata Bucuresti - Constanta, doar anul acesta, 250 milioane euro * Pentru Autostrada Transilvania s-au gasit doar 100 milioane dolari si exista promisiunea a inca 200 * La bugetul Romaniei cu cele mai mari sume contribuie zonele Nord, Vest, Centru si Nord-Vest
Saptamana trecuta, printr-un comunicat plin de trufie, Ministerul Transporturilor a anuntat semnarea a doua contracte de finantari grase: unul de 356,3 milioane de euro si unul de 308,9 milioane de euro. Guvernul a contribuit la cele doua sume cu un cuantum de 173,3 milioane de euro, respectiv 77,2 milioane de euro, fonduri publice.
Banii sunt destinati reabilitarii tronsonului de cale ferata Bucuresti - Constanta, adica asigurarea unei circulatii a garniturilor de tren de persoane cu peste 150 km/h, astfel misorandu-se timpul de parcurgere al drumului pe care ferata spre litoral.
Cu alte cuvinte, bucurestenii vor ajunge la scaldat mai repede, intrucat ardelenii, banatenii sau molodvenii fie merg la mare cu masina, fie cu trenul, dar in acest caz pe o alta ruta si nicidecum via Bucuresti.
In acest timp, termenul de finalizare al Autostrazii Transilvania creste de la o zi la alta mai ceva decat vrejul de fasole fermecat: 5 ani - 10 ani si acum 20 de ani. In acest an, pentru ardeleni s-au gasit doar 100 milioane dolari si exista promisiunea a inca 200.
Toate acestea, in timp ce la bugetul de stat principalii contribuabili raman cetatenii din zona de nord-vest a Romaniei.
Milioanele lor
In total, pana acum, magistrala Bucuresti - Constanta a inghitit deja impresionanta suma de 275 milioane de euro, bani veniti atat