La Varsovia, in perioada 8-11 mai 2006, are loc finala editiei 2006-2007 a Global Management Challenge. Este vorba de un simulator de afaceri in care se confrunta echipe din 22 de tari, printre care si Romania.
Global Management Challenge este o competitie comparabila cu un Campionat Mondial de fotbal. Numai ca, in acest caz, nu este vorba despre cei mai buni din sport, ci despre cei mai buni din domeniul afacerilor.
Ce inseamna de fapt acest lucru? Concursul are la baza un model de simulare conceput si perfectionat permanent de catre Departamentul operational al Universitatii Strathclyde din Scotia. Exista mai multe faze, de la cele nationale, de calificare, pana la cea finala, internationala, unde fiecare tara va fi reprezentata de o echipa.
Acestea – cu minimum 3 si maximum 5 membri - participa la o simulare extrem de realista a unei afaceri. Astfel, este generata o piata fictiva, pe care un numar de companii (egal cu numarul echipelor intrate in concurs) concureaza intr-un mediu de afaceri obisnuit pentru a-si atinge scopul esential: obtinerea celui mai ridicat pret pe actiune, rezultat din cel mai ridicat profit.
Acestia sunt si indicatorii care vor determina compania castigatoare pe piata si, implicit, echipa invingatoare in concurs.
Totul este virtual
Pentru fiecare companie se pune la dispozitie un istoric financiar si e-conomic initial care sa contina Rapoartele de Management pentru ultimele cinci trimestre.
Modelul computerizat, ce sta la baza acestui program sofisticat, evalueaza impactul deciziilor luate de respectiva echipa manageriala asupra diferitelor departamente ale companiei: Marketing, Productie, Serviciul Personal, Achizitii si Finante si calculeaza profitul si pierderile rezultate.
La inceputul concursului, echipele sunt impartite aleatoriu pe grupe. O grupa e