Tot mai mulţi români apelează la varianta on-line a rezervărilor turistice pentru destinaţiile externe, renunţând la serviciile agenţiilor, atrag atenţia chiar operatorii turistici. De vină Tot mai mulţi români apelează la varianta on-line a rezervărilor turistice pentru destinaţiile externe, renunţând la serviciile agenţiilor, atrag atenţia chiar operatorii turistici. De vină este şi lipsa unor oferte variate, care să-i agaţe pe turiştii dornici de destinaţii exotice. În ciuda câtorva avantaje clare ale sistemului electronic libertate mare de alegere, timp economisit - turiştii pot lua şi ţepe. Turiştii români încep să se alinieze la tendinţele europene în materie de comerţ electronic, mai ales tinerii din clasa mijlocie în formare. Cristian Mihai Bălcescu, directorul agenţiei CMB Travel, spune că, la noi, tendinţa e tot mai pronunţată, fiind vorba de o mentalitate care ţine şi de stilul de viaţă. În acelaşi timp, şi modul în care unii agenţi înţeleg să-şi trateze clienţii îi determină pe cei din urmă să caute alte variante. Totuşi, în ciuda economiei de timp şi a libertăţii de a naviga nestingherit pe internet în căutarea unei destinaţii pentru petrecerea vacanţei, turiştii pot să aibă surprize neplăcute. Pe de altă parte, situaţii mai puţin fericite pot să apară şi dacă turistul merge exclusiv pe mâna agentului de voiaj, recunoaşte Bălcescu.
Agenţia de turism, alegerea la îndemână Cristina Parcea, directorul agenţiei First Class Turism, crede că varianta clasică oferă avantajul preţurilor mai mici, chiar cu 50%, pentru anumite destinaţii. "Agenţiile pot face rezervări de pachete turistice mari, din mai până în octombrie, direct de la operatorul străin, ceea ce aduce reduceri semnificative de preţuri", explică Parcea. În acelaşi timp, agenţiile serioase îi asigură turistului care pleacă pe alte meleaguri serviciile unei persoane care se ocupă de acom