Spuneati ca ati descoperit nume grele, chiar din prim-planul scenei politice, de colaboratori ai Securitatii. Sunt cazuri de politie politica? Pentru ca legea asta sanctioneaza. Eu nu pot sa ma pronunt asupra aspectului de politie politica pentru ca mi-as depasi atributiile, asta este privilegiul Colegiului. Însa nuanta e fundamentala, pentru ca, în cazul unei colaborari simple, sa spunem, care nu ar primi verdict de politie politica în Colegiu, ea ar iesi catre public ca necolaborare, fiindca atat permite legea. Or, dintr-o decizie ca o persoana "nu a colaborat cu Securitatea, ca politie politica", oamenii nu percep ultimul element, ci accentul cade doar pe prima parte a frazei, "nu a colaborat cu Securitatea". Asa se face ca unele decizii de simpla colaborare, publicate de Colegiu la alegerile din 2000 sub forma de Lista 2, adica lista colaboratorilor a caror activitate de politie politica nu a putut fi probata, au dus la procese pierdute de CNSAS. Intentia Colegiului atunci a fost sa informeze totusi opinia publica despre faptul ca a existat o colaborare cu Securitatea, chiar daca probele de politie politica nu se mai regaseau în dosar. Parlamentari si magistrati Aceste cazuri noi despre care vorbeati privesc si parlamentari. Privesc parlamentari si magistrati sau alte functii publice, deopotriva. În cazul magistratilor, lucrurile sunt foarte simple si putem spune spectaculoase, în comparatie cu ce se întampla pana acum, pentru ca la magistrati functioneaza criteriul lustratiei. Legea 247 privind reforma în justitie spune foarte clar ca o colaborare pentru un magistrat superior, deci nu o colaborare ca politie politica, ci o simpla colaborare înseamna pierderea functiei. Este practic singurul element activ de lustratie în Romania. Formal, mai exista unul, iarasi mai putin stiut, în "pachetul de legi anticoruptie" al PSD, din 2003