bacalaureat cu proba de limba română. Înghesuiţi în curtea liceului, surâzători şi deloc emoţionaţi, elevii ţineau în braţe manualele şi caietele de română. Îşi mai aruncau din când bacalaureat cu proba de limba română. Înghesuiţi în curtea liceului, surâzători şi deloc emoţionaţi, elevii ţineau în braţe manualele şi caietele de română. Îşi mai aruncau din când în când ochii pe câte o notiţă. "Haide, mă, vreţi să vă recit
Plumb
? Hai, mă, că e cu sicrie, ploi cenuşii, cu moarte...", strigă o fată. "N-am avut timp să învăţăm, spune Stela. Plus că nouă nu ne trebuie literatura la admiterea la facultate. Eu o să dau la Drept şi îmi trebuie numai gramatica". Subiectele nu au fost deloc pe gustul liceenilor. La primul, ei au trebuit să comenteze o poezie la prima vedere de Mihai Eminescu, cu 10 cerinţe, printre care să găsească anumite cuvinte cu sens denotativ şi conotativ, să prezinte rolul stilistic al utilizării timpurilor verbale, să comenteze figuri de stil, să transcrie versuri care conţin elemente ale imaginarului poetic eminescian. Pentru cel de-al doilea subiect, "simulatorii" au realizat un text de tip argumentativ, pornind de la un fragment de Miron Costin, din "De neamul moldovenilor": "Nu ieste alta mai frumoasă şi mai de folos în toată viaţa omului zăbavă decât cetitul cărţilor". Subiectul al treilea a constat în scrierea unui eseu, care să prezinte evoluţia relaţiilor dintre două personaje implicate în conflictul dramatic dintr-o dramă studiată. "Nu am fost pregătită pentru ultimul subiect. Mi s-a părut groaznic. Tocmai drama nu o învăţasem. Am scris despre altă operă care nu era o dramă. Celelalte două au fost super-o.k., iar poezia a fost chiar accesibilă. Probabil o să iau notă destul de mică, deşi am făcut primele două subiecte la perfecţie", spune Stela, elevă la Colegiul "Gheorghe Lazăr". La ea în clasă nu a copiat nimeni, dar în clasa