Încă de acum trei ani, ZIARUL de Mureş a adoptat politica transparenţei în privinţa declaraţiilor de tiraj şi a audienţei, devenind în primă fază membru al Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), urmând ca la finele anului trecut să intre în posesia datelor de audienţă a cititorilor, livrate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA).
Biroul de Audit al Tirajelor s-a născut din dorinţa celor mai importanţi jucători de pe piaţa media şi de publicitate din România de a avea ca instrument principal de lucru cifre reale de difuzare. Tot astfel, clienţii şi agenţiile de publicitate aveau nevoie de informaţii concrete despre tirajul publicaţiilor şi despre tipurile de cititori ale acestora pentru a putea face investiţii eficiente. Astfel, în 1997, fundaţia americană Freedom House a iniţiat un proiect pentru înfiinţarea unui birou de audit al tirajelor şi în România. Un an mai târziu lua fiinţă BRAT, având 33 de membri fondatori, atât din industria de media, cât şi din cea de publicitate. Astăzi, membrii BRAT – edituri, edituri web, agenţii de publicitate, clienţi de publicitate – sunt în număr de 179, creştere numerică şi valorică ce demonstrează că politica transparenţei promovată de această organizaţie este apreciată de majoritatea actorilor importanţi ai acestei industrii.
ZIARUL de Mureş a sesizat, după cum spuneam, încă din 2003 cât de importantă este credibilitatea pe care ţi-o conferă aceste cifre, deoarece clienţii şi agenţiile de publicitate sunt interesaţi să investească în produse media care pot să-şi susţină realist declaraţiile de tiraj. Un atu în plus al editorilor de presă membri BRAT, deci inclusiv al ZIARULUI de Mureş, este faptul că auditul tirajelor este realizat de Ernst&Young – una din cele mai bine cotate companii de audit din lume, eliminându-se astfel riscul unor informaţii neverificate şi al cifrelor manipulate.
Tot în demers