Sursa: www.ssa.gov
Pentru doua treimi din romani mersul la cumparaturi e considerat o experienta placuta, statul la cozi interminabile neconstituind o problema prea mare. In schimb varietatea de produse si pretul platit sunt principalii factori care influenteaza decizia de cumparare.
In egala masura, acestia declara ca fac cele mai multe cumparaturi in centre comerciale moderne, cum ar fi: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount si magazine cash&carry.
Romanii sunt dispusi sa parcurga o distanta chiar mai mare pana la magazinele moderne deoarece pot gasi o mare varietate de produse intr-un singur loc. In plus, ei cauta in special cel mai bun raport calitate pret, acordand in plus o mare atentie promotiilor desfasurate in magazine.
Acestea sunt doar cateva din informatiile cuprinse in noul raport Shopper Trends, finalizat in urma studiului realizat in principalele orase din Romania in noiembrie 2005, de catre ACNielsen, lider in domeniul cercetarii de marketing.
Cresterea considerabila a comertului modern
Desi Romania se afla cu mult in urma vecinilor din Europa Centrala si de Est in ceea ce priveste numarul centrelor moderne de comert raportate la 1 milion de locuitori, rata anuala de crestere, atat ca numar de centre moderne de comert cat si ca valoare a vanzarilor, lasa mult in urma tari ca: Republica Ceha, Ungaria sau Polonia.
Cota valorica a centrelor comerciale moderne in totalul vanzarilor din sectorul bunurilor de larg consum in Romania a crescut considerabil in ultimii trei ani, de la aproape 10% in 2003 la aproape 25% in 2005.
Cumparatorii romani cheltuiesc din ce in ce mai mult in magazinele moderne. De exemplu, in Bucuresti, trei sferturi dintre intervievati (76%) afirma ca isi fac cele mai multe cumparaturi in comertul modern, cresterea fiind semnificativa fata