Nu funcţionează la standardele unei burse, e doar un fel de talcioc, în care cererea de cartier se întâlneşte cu oferta de provincie. Cererea de forţă de muncă vine de la particularii ce vor Nu funcţionează la standardele unei burse, e doar un fel de talcioc, în care cererea de cartier se întâlneşte cu oferta de provincie. Cererea de forţă de muncă vine de la particularii ce vor să-şi pună mai ieftin gresie şi faianţă. Sau de la firmele mici care, datorită solicitărilor tot mai numeroase, trebuie să-şi completeze efectivele de muncitori, mai mult sau mai puţin calificaţi. Oferta vine din rândul oamenilor de condiţie modestă, care nu au prea multă carte, dar sunt temeinic hârşâiţi prin "şcoala vieţii". Ei cunosc în amănunt (cel puţin) o meserie practicabilă pe un şantier şi se mulţumesc să-şi asigure traiul de zi cu zi. Asemenea "pieţe" funcţionează, de regulă, în preajma gărilor din marile oraşe, şi se pare că Gara de Est a Bucureştiului este zona preferată de cei mai mulţi aspiranţi veniţi din sudul ţării să-şi caute de muncă în Capitală.
Muncitorii de la autostradă au cautare Odată cu încheierea lucrărilor la primele tronsoane din Autostrada Soarelui, mulţi muncitori au cam rămas "pe tuşă", dar acum se folosesc din plin de această experienţă. Fierar-betonistul Stănel, din Drajna, ne spune că, după doi ani de autostradă, turnarea unei fundaţii nu mai are niciun secret: "Doar mă uit pe monografiile şefului de şantier şi îmi dau seama ce trebuie făcut, dar azi nu cer mai mult ca acum un an. ştiu că oamenii nu au bani, nu c-ar fi zgârciţi, aşa că nu mă arunc în negocieri. Numai să-mi iau şi autorizaţia de sudor, că meseria am furat-o şi o ştiu ca pe apă, şi nu mă mai vedeţi prin România"
"Principiul lui Nicu" strică piaţa Nicu a făcut multe şantiere la viaţa lui, aşa că stăpâneşte bine orice meserie. Nu e nici "meşter" (maistru), nu cere ni