Samsung Electronics a prezentat miercuri în Statele Unite un telefon mobil foarte subţire, cu care speră să atace segmentul de piaţă dominat în prezent de Motorola cu modelul Slvr. Telefonul t509, care va fi disponibil pe piaţă din luna mai, este un model candy-bar cu grosimea de 9,8 milimetri, fiind chiar mai subţire decât Motorola Slvr, care are grosimea de 11,5 milimetri. Lansarea telefonului face parte din noua strategie „slim" a Samsung care constă în lansarea de telefoane foarte subţiri, pe care analiştii le-au comparat cu gama Razr de la Motorola, lansată în 2004. Printre cele 12 noi modele pe care Samsung doreşte să le lanseze pe piaţă până în vara acestui an se află şi modele de tip clamshell sau slider, dotate cu camere foto. Anunţurile au fost făcute cu ocazia conferinţei CTIA Wireless 2006, ce are loc la Las Vegas. „Oamenii se uită la aceste telefoane şi şi le doresc imediat. Este vorba de modele slim cu foarte multe funcţii", a declarat vicepreşedintele Samsung, Peter Skarzynski. t509 este echipat cu o cameră foto, conectivitate Bluetooth, funcţii pentru mesaje instant şi tonuri de apel în format MP3. Analistul Kenneth Hyers, de la ABI Research, spune că Samsung doreşte să recupereze din handicapul înregistrat faţă de producătorul mondial numărul doi, Motorola, care a stabilit un nou trend după lansarea telefoanelor clamshell extra-subţiri din gama Razr. „Succesul Motorola a cauzat apariţia unui val de produse pe acest segment. Dispozitivele ultra-subţiri vor fi trendul major în 2006", a declarat analistul Hugues de la Vergne, de la Gartner Group. Conform Gartner, Samsung are o cotă de piaţă de 12,7% şi a vândut 103,8 milioane de telefoane în 2005. Primele poziţii pe piaţă sunt ocupate de Nokia (32,5% cotă de piaţă) şi Motorola (17,7%).
Samsung Electronics a prezentat miercuri în Statele Unite un telefon mobil foarte subţire, cu care speră să a