Consilierii judeţeni au fost convocaţi astăzi în şedinţă extraordinară pentru a afla care sunt elementele de bază ale proiectului „Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav”, precum şi angrenajul financiar. Şedinţa de astăzi, la care participă şi preşedintele IntelCan, Ronald Weissberger, precum şi reprezentanţi ai tuturor acţionarilor, adică ai Consiliului Judeţean Braşov, ai Consiliului Local Braşov, Consiliului Local Ghimbav, Consiliului Judeţean Covasna şi Consiliului Judeţean Harghita, aduce şi o noutate la Braşov. Aceste chestiuni vor fi discutate în spatele uşilor închise, iar surse din CJ susţin că aleşii vor semna şi un document de confidenţialitate cu privire la datele din studiul tehnic şi din planul financiar. Dacă aici păstrarea acestor secrete pare bizară, în străinătate această practică este ceva obişnuit. Până la această oră se ştie faptul că există discuţii cu mai multe bănci şi fonduri de finanţare din străinătate.
Potrivit experţilor de la firma EMG, consultantul financiar la care a apelat Consiliul Judeţean, există patru proiecţii financiare pe 14 ani de funcţionare a aeroportului. Una este de bază, una este pesimistă, una şi mai pesimistă, iar ultima este de-a dreptul dezastruoasă. În varianta de bază nu vor exista pierderi în primii doi ani de exploatare. În varianta pesimistă, vor apărea pierderi în primii doi ani, care vor fi recuperate pe parcursul următorilor trei ani. Din momentul semnării contractului cu instituţiile finanţatoare, aeroportul va fi operabil în 18 luni. Consilierii judeţeni au fost convocaţi astăzi în şedinţă extraordinară pentru a afla care sunt elementele de bază ale proiectului „Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav”, precum şi angrenajul financiar. Şedinţa de astăzi, la care participă şi preşedintele IntelCan, Ronald Weissberger, precum şi reprezentanţi ai tuturor acţionarilor, adică ai Consiliului Judeţean Br