sunt absorbite până la urmă toate scumpirile, la consumatorul final. Dacă aceste scumpiri vor influenţa sau nu structura de importuri auto din România, vom afla cu certitudine ulterior. În sunt absorbite până la urmă toate scumpirile, la consumatorul final. Dacă aceste scumpiri vor influenţa sau nu structura de importuri auto din România, vom afla cu certitudine ulterior. În 2005, autoturismele din afara UE au reprezentat 14% în importuri şi 6,6% în piaţa auto.
România va prelua la momentul aderării toate prevederile Codului Vamal comunitar. Acum, importul unei maşini cu euro 1 din UE are taxe vamale 0, în timp ce pentru importul unei maşini fără euro 1 sau dintr-o ţară non-Schengen taxa vamală este de 30%. Nicolas Ianculescu, director general Renault Nissan Romania, spune că situaţia de acum este "puţin anormală" şi dezavantajează clar maşinile produse în spaţiul non-euro. "În Europa e o taxă vamală de 10%, ceea ce înseamnă că, după integrare vor beneficia de un avantaj important". Aici, leasingul a fost de ajutor ani de zile, pentru că plata taxelor vamale şi a accizelor s-a făcut la valoarea reziduală de 20%.
Taxa vamală scade de trei ori
Cu alte cuvinte, cei care achiziţionează, în acest moment, un autoturism produs în afara Uniunii Europene sunt avantajaţi să o cumpere în leasing, deoarece vor plăti taxa vamală doar la valoarea reziduală. În schimb, cei care vor să cumpere maşina "cu banii jos" trebuie să plătească o taxă vamală de 30% la întreaga valoare a maşinii.
"A existat propunerea ca aceste taxe să fie plătite la intrarea în ţară, ceea ce în condiţiile actuale ar fi reprezentat un handicap pentru maşinile non-UE, care ar fi devenit imposibil de vândut la o taxă vamală de 30%. Accizele, care sunt mai mici, se plătesc din 2002 la intrare, iar taxa vamală a rămas să fie plătită, la sfârşit, la valoarea reziduală", explică Ni