Gheorghe Dobre(Foto: )
Zilele trecute, presa ardeleana se arata revoltata de faptul ca Ministerul Transporturilor a alocat 250 milioane euro pentru modernizarea caii ferate Bucuresti- Constanta, in detrimentul Autostrazii Transilvania.
Invidiosi, ardelenii acuzau ministerul de dezinteres si luau in derizoriu importanta lucrarilor de reabilitare a tronsonului dobrogean al CFR, modernizari care vor permite cresterea vitezei de deplasare a trenurilor pe ruta Bucuresti- Constanta pana la 160 km/ora, ceea ce ar fi redus durata de parcurgere a acestei distante pana la o ora- o ora si jumatate.
Se pare ca invidia ardelenilor ne-a adus ghinion, daca stam sa ne uitam la numele firmelor implicate in acest proiect. Firma austriaca Swietelsky GmBH si societatea germana WiebeGmBH, doua din contractantele acestui proiect de un sfert de miliard de euro sunt protagonistele unei tepe de 4,5 milioane euro, data in 2003, culmea ironiei, sucursalei transilvane a CFR. Coincidentele nu se opresc aici.
Tepele germano- austriece au fost date in cadrul unui program de reabilitare absolut identic. In 2001, au inceput lucrarile de modernizare a tronsonului CFR Bucuresti Nord- Campina, lucrari care ar fi permis trenurilor sa circule cu 160 km/ora, asa cum se intampla in tarile occidentale. Partile contractante au fost Swietelsky GmBH, Wiebe GmBH si Compania de Constructii Cai Ferate SA (CCCF).
Inceputurile colaborarii au fost cat se poate de armonioase. Cei doi parteneri de asociere straini erau la prima lucrare in Romania si, la acea vreme, au beneficiat de intregul sprijin al CCCF, care dispunea de specialisti autorizati, laborator agrementat, surse materiale verificate, relatii pe plan local, precum si cunoasterea in amanunt a legislatiei in vigoare.
Prin contractul incheia