Peste 300 de milioane de dolari pentru 22 de milioane de tinte. Pana de curand, trei canale media se luptau pentru a obtine o felie cat mai mare din sumele investitite de advertiseri in promovare. Insa a aparut al patrulea canal, care desi are inca o cota mica din piata, promite sa se dezvolte vertiginos
Mare companie, doresc sa imi fac publicitate. Unde? Televiziunea este cea mai buna optiune, judecand dupa gradul de impact in randul populatiei. Meciul dintre Rapid si Steaua din Cupa Uefa, a avut cel mai mare rating inregistrat vreodata in Romania, aproximativ 5,5 milioane de telespectatori urmarind confruntarea fotbalistica. Pentru un advertiser, televiziunea reprezinta cea mai buna solutie de promovare, existand siguranta celui mai mare numar mare de persoane la care mesajul sau va ajunge. Astfel, TV-ul atrage cele mai mari sume investite in publicitate, anul trecut companiile investind 144,2 milioane de dolari in promovarea tv.
Presa scrisa si radioul au atras la randul lor peste o suta de milioane din publicitate (87,5 milioane de dolari pentru print si 17,2 milioane de dolari pentru FM), intre ele interpunandu-se publicitatea ootdoor, cu incasari de 19 milioane de dolari, potrivit datelor remise de Rompres. Televiziunea, radioul si presa scrisa au atras deci peste 99% din cele 258,8 milioane de dolari investiti anul trecut in publicitatea prin intermediul mijloacelor de comunicare in masa.
Internet-ul scoate capul
5,42 de milioane de persoane au navigat pe Internet in paginile .ro in ultimele sapte zile, potrivit datelor Trafic.ro, serviciul de contorizare al audientei pe Internet oferit de netBridge. Este adevarat ca Internetul a atras intr-o saptamana o audienta la fel de numeroasa cat un meci timp de doua ore, dar online-ul reprezinta un canal de promovare foarte bun avand in vedere profilul utilizatorului.
Nivelul de trai cre