Nume frecvent intalnit in cadrul vanzarilor de la casele de licitatie bucurestene, pictorul Eugen Craciun (1922-2001) se adauga celor care s-au impus atentiei colectionarilor sau negustorilor de arta. Lucrarile sale in ulei pe panza sau carton se vand, in ultimul an, la preturi onorabile ce depasesc asteptarile - in contextul unei piete de arta mai putin sensibila la valorile plasticii contemporane. Recent, la Casa Monavissa, lucrarea "Bucatareasa", realizata in creion, acuarela si culori opace pe hartie, datata (1)956, 70 x 37 cm, a fost adjudecata pentru 1.575 RON. Cu certitudine, expozitia retrospectiva de grafica, pictura si obiect, in memoriam, organizata, in urma cu un an, la sala "Constantin Brancusi" a Palatului Parlamentului, si publicarea, in luna februarie, la Editura Rosetti - Educational, a albumului monografic "Eugen Craciun - o noua directie in arta moderna romaneasca" au starnit interesul colectionarilor. Un motiv de a ne reaminti biografia mesterului-pictor ocolit de amenintarea uitarii la care sunt condamnati cei plecati recent din lumea breslei. Asadar, Eugen Craciun - unul dintre ultimii seniori ai generatiei de artisti formati de Corneliu Baba, Alexandru Ciucurencu si Octavian Angheluta - se pare ca si-a gasit publicul sensibil la cautarile sale: o plaja densa de modalitati expresive, stiluri si tematici. In tranfigurarile pe panza sau carton - de la figurativul descriptiv, la suprarealism si rezolvarile elaborat expresioniste - Eugen Craciun nu a facut decat sa-si asculte glasul interior: un imperativ asumat, acela de a "respinge refugiul in epoci apuse", cum insusi marturisea, de a nu se lasa prins in dulcea vraja a formulelor traditionale.
Nume frecvent intalnit in cadrul vanzarilor de la casele de licitatie bucurestene, pictorul Eugen Craciun (1922-2001) se adauga celor care s-au impus atentiei colectionarilor sau negustorilor de