Circa 23% din populatia Uniunii Europene a utilizat anul trecut Internetul pentru achizitionarea de servicii sau bunuri. Astfel, cele mai multe persoane, respectiv 7,9%, au cumparat carti, reviste sau manuale, potrivit unui studiu al Biroului de Statistica al Uniunii Europene, Eurostat. In afara de bunurile mentionate, europenii au mai achizitionat servicii de turism, 7,8%, articole de imbracaminte si sportive, 7,5% produse media, precum filme si muzica, 7,4%.
Pe ultimele locuri ale clasamentului s-au plasat alimentele, 2,3% si serviciile financiare si de asigurare, 2,2%.
In ceea ce priveste repartizarea geografica, clasamentul este condus de tarile nordice. Astfel, 50,3% dintre suedezi au utilizat Internetul pentru cumparaturi, urmati de danezi, in proportie de 48%, si de britanici si islandezi, fiecare cu aproximativ 44%. La polul opus s-au situat statele baltice. Lituanienii au facut cumparaturi pe Internet in proportie de 2,2%, letonii 4,8%. Tot printre ultimele tari din clasament s-a situat si Grecia, 2,5%. Dintre locuitorii statelor central si est-europene, 9% dintre slovaci au achizitionat marfuri si servicii prin intermediul Internetului, in timp ce doar 5,5% dintre cehi au utilizat magazinele virtuale. Potrivit Eurostat, 28,4% dintre europenii cu varste cuprinse intre 25 si 54 de ani si-au facut cumparaturile pe Internet, orientandu-se in principal catre carti, reviste si servicii de turism. Segmentul de varsta de 16-24 ani a fost atras de filme si muzica, 11% dintre ordinele de cumparare fiind indreptate spre aceste produse.
Circa 23% din populatia Uniunii Europene a utilizat anul trecut Internetul pentru achizitionarea de servicii sau bunuri. Astfel, cele mai multe persoane, respectiv 7,9%, au cumparat carti, reviste sau manuale, potrivit unui studiu al Biroului de Statistica al Uniunii Europene, Eurostat. In afara de bunurile ment