In ciuda meciului, sau poate tocmai datorita lui, bucurestenii s-au inghesuit joi seara la Sala Palatului sa vada, sa auda si sa simta flamenco. „España Baila Flamenco" a fost un spectacol pe gustul publicului roman, care, asa cum ne-a obisnuit deja, iarta usor imperfectiunile tehnice si da nota mare pentru impresia artistica.
18 dansatori, plus trei artisti pentru voce, chitara si percutie, intr-o coregrafie care a fermecat spectatorii din Portugalia si din Spania, unde compania a fost in turneu inainte de a ajunge in Romania.
Special creat pentru publicul international, spectacolul, adus la noi de Memento Music, este o antologie a dansului spaniol, reunind mai multe stiluri de flamenco. Reprezentatia de vineri a aratat o „Carmen" diferita de conceptul baletului clasic al lui Bizet, dar autentica prin redarea intrigii imaginate de Prosper Mérimé.
Se poate dansa flamenco si pe ritmuri de tango
In deschiderea spectacolului de joi, o balerina deghizata in zeita dansului a asteptat pe scena sosirea celorlalti artisti. Publicul a ramas intrigat in momentul in care luminile au fost mutate brusc de pe scena catre sala, dar imediat au inceput aplauzele, pentru a saluta intrarea insolita a balerinilor.
Numere solo si impresionante coregrafii de grup, succedate pe ritmuri de Granados, Turina, de Falla si chiar pe sunetul inconfundabil al tangoului lui Astor Piazzolla. Desi ar fi parut greu de crezut, spaniolii de la Ballet Flamenco de Madrid au reusit sa demonstreze ca se poate dansa flamenco pe ritmurile alunecoase de tango.
Sara Lezana a dansat special pentru Romania
Devenita celebra in anii ’60 pentru expresivitatea dansului sau, artista si-a atins consacrarea o data cu rolul din filmul „Los Tarantos", o poveste de tip Romeo-Julieta cu protagonisti tigani, pelicula de altfel nominalizata la