Romanii au cheltuit, anul trecut, 65 de milioane de dolari pe Internet, iar in acest an se estimeaza dublarea acestei sume. In Romania exista 7,4 milioane de carduri si doar 500 de magazine virtuale, conform directorului pentru Operatiuni Europene al companiei DotCommerce, Madalin Matica.
Internetul a gazduit, in 2005, tranzactii online de 65 de milioane de dolari. Pentru acest an, DotCommerce estimeaza un volum al tranzactiilor online de cel putin 120 de milioane de dolari.
O mare problema in domeniu este lipsa de comunicare a antreprenorilor care detin magazine virtuale.
Produsele high-end, preferate pe net
"Am vazut in ultima perioada 100 de magazine virtuale noi. Cred ca anul viitor vor mai ramine in viata doar 25 dintre ele, iar restul vor da faliment. De ce? Pentru ca nu isi fac reclama si nimeni nu stie ca ele exista.
Trebuie sa se inteleaga ca nu este suficient sa deschizi un magazin virtual si apoi sa stai sa astepti sa vina clientii singuri. Cind esti pe Internet, esti in neant, nu existi la propriu nicaieri", sustine Matica.
Pe piata autohtona exista si magazine virtuale foarte mari, care nu exploateaza nise, ci sint axate pe vinzari generale. Printre acestea, eMAG.ro sau OKazii.ro.
In cazul eMAG, cele mai bine vindute produse sint cele din gama IT: notebook-urile, monitoarele LCD si CRT, imprimantele, dar si aparatele foto digitale sau camerele video, din categoria home-entertainment.
"Asistam la o crestere semnificativa a vinzarilor de telefoane mobile si solutii mobile de IT&C (PDA-uri, Sisteme GPS). Datorita filtrului numit Internet, publicul nostru este unul mai bine documentat, mai apropiat de conceptul de «prosumer» decit de «consumer», astfel ca produsele high-end se vind cel mai bine", ne-a precizat Liviu Taloi, PR manager eMAG.
Modalitatile de