- Social - nr. 69 / 10 Aprilie, 2006 Cine circula cu autoturismul (cum am facut-o si noi) pe ruta Targu-Mures _ Raciu _ Coasta Mare, trebuie sa "slalomeze", cale de 34 de kilometri, prin mii de gropi (pe alocuri, cratere). Insa, daca pana la Raciu (circa 30 de km), gropile mai pot fi ocolite, avand dimensiuni mai mici, iar portiunile de drum bun alterneaza cu cele cu asfalt gaurit ca… dupa razboi, de la Raciu spre Coasta Mare (in jur de 4 km), soseaua poate concura oricand la titlul, de neinvidiat, de "cel mai prost drum… asfaltat!" In ce situatie s-or fi afland, oare, automobilistii-navetisti? Adica, cei cu serviciile prin Targu-Mures sau cei care, saptamanal, isi viziteaza rudele? Greu de spus, usor de imaginat. Milioane de lei vechi, cheltuiti, anual, pe rotule, planetare, cauciucuri sau alte accesorii ale autoturismelor distruse. Dar credeti, cumva, ca acest calvar (bataie de joc) se opreste la Coasta Mare? Da de unde! Incercati sa circulati, pe aceeasi ruta, spre Saulia, Mihesu, Zau (toate "de Campie") si veti avea aceeasi surpriza neplacuta. Cu care, din pacate, bietul posesor al unei "Dacii" sau al unui alt autoturism aproape ca s-a obisnuit, neavand alternativa. E de prisos sa mai intrebam de ce arata atat de jalnic drumurile judetene, cata vreme raspunsul este, invariabil, acelasi: nu sunt bani!? O subliniere se impune, totusi: pe ce sunt cheltuiti banii din asa-zisele "taxe de drum"? Dar cei inclusi, in acelasi scop, in plata litrului de benzina, romanii fiind, in Europa, singurii automobilisti care platesc doua taxe "de drum". Una, la inceputul anului, si alta, la pompa de benzina! Prin alte tari _ unde legile functioneaza, nu doar cand e vorba de amendarea automobilistilor _ se percep (si chiar se dau) despagubiri, atunci cand cineva isi distruge masina din cauza drumurilor proaste. Lucru de neimaginat in Romania! La noi, se poate si asa. Pentru