(Foto: )
Ministerul Transporturilor va aloca, anul acesta, 45 de milioane de euro pentru construirea unei centuri de ocolire a municipiului Cluj-Napoca, a anuntat primarul Emil Boc, care este si presedintele PD. Numai ca autoritatile din Bucuresti au decis sa schimbe traseul acesteia.
Noua sosea de centura ar urma sa ofere soferilor posibilitatea sa evite intrarea in oras si trecerea peste Dealul Feleacului. Tronsonul ar urma sa plece din localitatea Valcele si sa se termine dincolo de Aeroportul International, in comuna Apahida. Noua centura de ocolire va avea 22,5 kilometri in lungime.
Viitoarea sosea ar urma sa fie folosita de catre soferii care vin dintre sudul si dinspre estul tarii si vor sa mearga spre Bistrita, Baia Mare sau Satu Mare. Pe langa suma alocata de Ministerul Transporturilor, Consiliul Local si Consiliul Judetean Cluj vor trebui sa asigure intre 10 si 20 la suta din valoarea lucrarilor, cu titlul de cofinantare.
Centura de trei ori mai scumpa decat varianta CJ
Decizia autoritatilor de la Bucuresti l-a luat prin surprindere pe presedintele PNL al Consiliului Judetean, Marius Nicoara. El comandase deja un studiu de fezabilitate privind crearea unei centuri de ocolire care sa urmeze traseul vechiului drum roman dintre Turda si Cluj-Napoca si care trecea prin Ceanu Mare si Aiton.
Din ratiuni economice, centura de ocolire ar fi urmat sa fie construita pe traseul actualului drum judetean care trece prin comuna Cojocna si care ar fi urmat sa fie trecut in administrarea Companiei Nationale a Drumurilor si Autostrazilor. Marius Nicoara sustine ca amenajarea centurii de ocolire pe acest traseu ar fi costat circa 30 de milioane de euro.
Insa, crearea unei noi sosele de centura, pe langa avantajul de a ocoli localitati