(Foto: )
Bechtel ramane fara bani, desi finantarea Autostrazii Transilvania e asigurata partial.
Contractul renegociat cu Bechtel a fost facut public, mai putin anexele si contractul initial, pentru comparatii.
Varianta renegociata a contractului dintre Statul Roman si compania americana Bechtel, al carui obiect il reprezinta constructia autostrazii Transilvania, a fost facuta publica la sfarsitul saptamanii trecute.
Varianta initiala a contractului ramane insa secreta, ca de altfel si anexele contractului facut public vineri. In aceste conditii economiile clamate de oficialii guvernamentali prin renegocierea contractului sunt foarte dificil de probat.
Oficialii Bechtel si-au dat acordul pentru desecretizarea contractului cu Ministerul Transporturilor inca de acum doua luni, timp in care publicarea contractului a ramas blocata la minister. Contractele cu cele doua banci care finanteaza o parte din lucrari au fost semnate demult, dar Bechtel nu a primit inca nici un leu de la minister.
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a fost criticat in mai multe randuri pentru "ineficienta","ignoranta" si "dispret fata de contribuabil".
Lucrarile la autostrada vor fi reluate in cel mult o luna, a promis vineri ministrul delegat al Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, Laszlo Borbely (UDMR), dupa ce constructia a fost intrerupta mai bine de un an pentru renegocierea contractului.
Finantarea va fi suportata in mare parte prin doua credite externe, in valoare de o suta de milioane de euro, contractat cu doua banci care nu au fost nominalizate.
Alte 240 de milioane de euro vor fi alocate de catre Guvern la rectificarea bugetara, a mai promis Borbely, care insa este de parere ca in ritmul alocari