Disperarea cabinetului Tariceanu de a nu mari un impozit principal pentru a nu consemna un presupus esec al introducerii cotei unice, incercand sa compenseze cu majorari ale unor impozite de rangul doi, continua. Si, pe masura ce latul se strange, cresterea fiscalitatii impunandu-se mereu mai puternic, nu doar din ratiuni bugetare in sine, dar si din ratiuni economice complexe si extrem de presante, amintita disperare guvernamentala capata aspecte mai acute, ce prezinta riscuri economice majore. Premierul Tariceanu a declarat raspicat, mai zilele trecute, ca, pe perioada mandatului sau, cota unica nu va fi modificata, nici ca sistem, nici macar ca nivel. Aceasta, dupa ce experti ai UE, in frunte cu Joaquin Almunia, comisar pentru afaceri economice si financiare, s-au adaugat celor de la FMI in pretinderea unei cresteri a cotei unice sau a TVA pentru a se raspunde necesitatii cresterii fiscalitatii in contextul apartenentei la UE. In schimb, ministrul Finantelor Publice a anuntat noi cresteri, la niveluri apocaliptice, ale accizelor la toti purtatorii de energie (carburanti, gaze, electricitate), precum si la tutun si alcool, pe care a dat de inteles initial ca le va introduce de la 1 iulie, dar pe care, probabil consemnand reactiile vehemente, le-a aruncat apoi in carca integrarii, pentru ianuarie 2007, la mijlocul anului in curs urmand a intra pe rol doar maririle de accize convenite anterior cu UE. Poate ca d-l Tariceanu ar trebui felicitat pentru ca se opune intr-un fel cresterii fiscalitatii si apara sistemul si nivelul cotei unice introduse la inceputul mandatului sau, numai ca realitatile economice se incapataneaza chiar mai mult decat domnia sa sa-l contrazica in legatura cu cerintele fiscale actuale si de perspectiva. De fapt si de fapt, cerinta de inasprire a fiscalitatii este cea care s-a manifestat puternic de ani