Tarafashion, marca a Scarlett Clothing International, cunoscuta pe piata romaneasca ca producator si distribuitor de confectii, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 2,5 milioane de euro, 5 procente din aceste venituri fiind obtinute exclusiv din comertul online ( www.tarafashin.ro)
"Intentionam sa acceleram ritmul de crestere a vinzarilor. In acest moment procentul de vinzari aferent site-ului, la ora actuala este de 5%, insa estimam sa ajungem pina la sfirsitul anului la o pondere de 45 de procente," a declarat pentru Wall-Street Roxana Cojocaru, reprezentant Tara.
Cum a inceput businessul tarafashion.ro?
Firma Scarlett a fost fondata in 1997, cu 80% capital romanesc si 20% capital britanic si si-a inceput activitatea cu confectii pentru export, lucrand pentru Etam, TopShop, Dorothy Perkins, C&A, Bay Trading, Freemans, Naf-Naf, Oasis, H&M. In prezent Scarlett produce atat confectii pentru export cat si liniile proprii de vestimentatie "Tara Collections".
Conceptul Tara a aparut in 2005 si a a pornit ca un site de prezentare. Odata cu trecerea timpului oficialii companiei au constatat ca nu exista oferta pe piata si au hotarat sa incerce introducerea afacerii si in segmentul onlinenoi. "Siteul a aparut si ca o necesitate , insa, in primul rind, era un mod de a avea propriul magazin. Si faptul ca vom renunta curind la lohn a venit ca o salvare," au precizat oficialii Scarlett.
Investitia initiala s-a cifrat la 10.000 de euro, iar acum siteul a ajuns sa aiba zilnic 500 de vizitatori si un numar de peste 800 de abonati.
"Piata mondiala de profil este foarte diversificata, complexa, multipla, bogata dar evident respecta acea regula de baza: cerere si oferta. La noi sintem in faza de pioneriat si de educare mai ales in domeniul hainelor. Sintem destul de departe comertul mondial electronic, dar acesta un prim pas," carac